Hlavná stránka Ľudový Parlament Registrácia

Prihlásenie


Vitajte, Volič/ka | RSSSobota, 04.05.2024, 22:38:50
Ponuka stránky

Kategórie
Ľudový Parlament - NÁVRHY ZÁKONOV [13]
Aktuálne k dianiu na Slovensku a k požiadavke verejnosti podieľať sa na tvorbe Zákonov sme vytvorili tieto stránky, kde vám bude umožnené navrhovať nové, alebo pretvárať už existujúce Zákony a formovať ich do konečnej podoby.
Ľudový parlament - diskusia [19]
Na tejto stránke môžete vyjadrovať svoje názory k politickým udalostiam na Slovensku. Môžete chváliť, či kritizovať konanie vlády a parlamentu SR, vyjadrovať sa k navrhovaným, alebo už schváleným zákonom. Môžete navrhovať aj vaše vlastné znenie zákonov a zdôvodniť opodstatnenosť vášho návrhu.
Ľudový súd - rozsudok vyneste sami [14]
Ak vám ”leží v žalúdku” nejaká známa kauza, či sa vám osobne stala nespravodlivosť, alebo viete o niekom, kto si nevie poradiť so svojim problémom, načrtnite ho na tejto stránke - budeme vašou ”bútľavou vŕbou”. My ostatní ho preberieme v Komentároch a možno vám aj dobre poradíme - viac hláv, viac rozumu. Vaše príspevky uvidia všetci tí, ktorým ich dovolíte vidieť vo vašich nastaveniach.
Ľudový Parlament - Utópia [18]
Môžete pridávať aj príspevky, ktoré neopisujú situáciu aká v skutočnosti je, ale aká by mala byť. Príklad: ”Štátnym hmotným rezervám boli navrátené platinové sitká a aktéri tejto kauzy sa dobrovoľne priznali na polícii ku všetkým svojim majetkovým podvodom.”
Ľudové remeslá - ponuka a dopyt domácich výrobkov [0]
Na tejto stránke máte možnosť prezentovať svoje výrobky, nový, alebo použitý tovar na predaj, alebo len zverejniť to, čo vás potešilo, alebo čím ste urobili radosť sebe a svojim blízkym.
Ľudový Parlament - Hlasovanie [1]
Máte možnosť byť „tieňovými” poslancami a riešiť paralelne so Slovenským parlamentom aktuálne otázky Hlasovaním. Tu uvidíte, či sa vôľa ľudu zhoduje s vôľou našich volených zástupcov, ktorí riadia NÁŠ štát. Koľko svojich priateľov prizvete, s toľkými môžete zdieľať vaše názory. Za obsah vašich príspevkov Ľudový Parlament ZODPOVEDÁ a preto vás žiadame o dodržiavanie stanovených pravidiel.

Verejný chat
 
200

Vaše Hlasovanie
Ohodnoťte našu stránku
Všetky odpovede: 53

Štatistiky

Počet všetkých pripojených: 1
Hostia: 1
Užívatelia: 0

Diskusia
Hlavná ponuka » 2012 » September » 16 » KlárkaLudovýParlament
20:57:36
KlárkaLudovýParlament
Novinka v bezpečnosti zvýši cenu nových áut.
Všetky nové osobné a ľahšie nákladné vozidlá budú musieť mať od roku 2015 nainštalovaný čip, ktorý v prípade nehody vozidla ihneď privolá záchranku.
Schválenie novinky z Bruselu majú aktuálne na stole poslanci parlamentu. Inštalácia čipu stojí teraz okolo 500 eur, ale predpokladá sa, že kým bude povinný, jeho cena klesne pod 100 eur. Čip má zachraňovať životy v prípadoch, keď býva po nehode privolaná záchranná služba príliš neskoro.

Po tom, čo pred rokmi prišiel do áut protišmykový systém ABS či airbagy, pri čipoch ide o ďalšie vylepšenie bezpečnosti. "V prípade vážnej dopravnej nehody tento systém automaticky nadviaže spojenie s jednotným európskym číslom tiesňového volania 112 a postúpi záchrannej službe údaje o mieste, kde sa vozidlo nachádza, teda údaje vrátane času nehody, presnej polohy vozidla a smeru cesty," vysvetľuje Ingrid Ludviková zo zastúpenia Európskej komisie na Slovensku. Brusel vylučuje, že by sa čipy mohli zneužiť na monitorovanie vozidiel.

Predajcovia áut sa na čipy už začínajú pripravovať. "Ak vznikne povinnosť zo zákona zahrnúť takýto systém do povinnej výbavy, budeme sa zaoberať napríklad možnosťou, aby sa cena za dodanie a montáž systému stala súčasťou zľavy, ktorú teraz dostáva zákazník na povinnú výbavu vozidla," tvrdí hovorkyňa Kia Motors Sales Slovensko Zora Kalousková.

Do povinnej výbavy teraz patrí napríklad autolekárnička, vesta, trojuholník či lano. Líder na trhu spoločnosť Škoda otázku, či o náklady na čip zdvihne cenu vozidiel, nekomentovala.

Škoda systém núdzového volania montuje do svojich áut už teraz. Čip, ktorý pri zrážke kontaktuje linku 112, stojí podľa cenníka 560 eur. "Poskytuje možnosť pomoci v núdzi, diaľkový monitoring vozidla, automatické stráženie automobilu s upozorňovaním SMS správou či možnosť využívať asistenčné služby," menuje využitie čipu hovorkyňa spoločnosti Škoda Auto Lucia Busquet.

Komisári z Bruselu navrhujú, aby sa do nových áut nainštalovali čipy e–call. Čip sa aktivuje automaticky, keď senzory vo vozidle zaregistrujú vážnu zrážku, teda s najväčšou pravdepodobnosťou v okamihu aktivácie airbagov. "Vďaka tejto technológii sa príchod záchrannej služby urýchli o 40 percent v mestských oblastiach a o 50 percent vo vidieckych oblastiach," poznamenala Ludviková.

Dopravný špecialista Ján Bazovský sa však obáva možných komplikácií. "Airbagy sa zvyknú často aktivovať aj pri menšej zrážke, keď nie je nikto zranený. Neviem si teda predstaviť, ako sa bude riešiť situácia, keď na miesto nehody príde záchranka a vlastne bude nepotrebná," uvažuje Bazovský. Upozorňuje aj na to, že keďže prevádzku čipov má zabezpečiť mobilný operátor, čo v prípade, keď v danej lokalite nebude signál.

"Sú totiž miesta, ako horské priesmyky či niektoré dediny, kde mobilný signál nie je," dodal Bazovský. Štát by sa mal zamyslieť nad efektivitou týchto zariadení. "Myšlienka je to však dobrá," zhodnotil.

Inštalácia čipu by podľa odhadov mala vyjsť na menej ako 100 eur, čiže sa dá očakávať, že ceny nových áut budú navýšené o túto položku. Do starých áut sa čipy montovať nebudú, hoci aj tieto už mohli byť dávnejšie vybavené touto technológiou. "Komisia vyzvala na dobrovoľné zavedenie systému e–call v celej Európe do roku 2009, ale jeho prijímanie napredovalo len veľmi pomaly a dnes je takýchto áut len 0,7 percenta," vysvetľuje Ludviková.

Údaje o nehodách, ktoré prídu z čipov, bude následne spracovávať a vyhodnocovať Národné dopravné informačné centrum, ktoré bude súčasťou Národného systému dopravných informácií. Jeho vznik na základe zákona presadzuje minister dopravy Ján Počiatek (Smer).

"Centrum bude zhromažďovať a spracovávať údaje okrem iného aj z inteligentných dopravných systémov a následne spracované informácie o celkovej situácii v doprave a na cestách aktuálne poskytne účastníkom cestnej premávky, a teda prispeje najmä k znižovaniu nehodovosti a zápcham na cestách," tvrdí ministrov hovorca Martin Kóňa.

Tento, akýsi štátny dopravný servis fungujúci od roku 2015 vyjde na 150 miliónov eur, 120 miliónov sa však zatiahne z eurofondov určených na programové obdobie rokov 2014 až 2020. Napriek tomu však odborná verejnosť výšku nákladov na štátny dopravný servis kritizuje ako príliš vysokú.

Poslanec Národnej rady Alojz Hlina (OĽaNO) nedávno vyjadril obavu, že montovaním čipov dsi pripravuje ministerstvo dopravy základňu pre zavedenie mýta aj pre osobné automobily. Rezort razantne odmieta, že by vládny návrh zákona o inteligentných dopravných systémoch zavádzal mýto. "Zavedenie mýta pre osobná autá nie je v pláne tejto vlády. Na zavedenie takej zásadnej zmeny spoplatnenia by bolo treba prijať samostatný zákon a ďalšie vykonávacie predpisy tak, ako je to v prípade spoplatnenia vozidiel nad 3,5 tony," vraví Kóňa.

Európska komisia takisto ubezpečuje, že čipy sa nebudú využívať na monitorovanie počtu prejazdených kilometrov auta. "Z dôvodu ochrany osobných údajov systém e–call neumožňuje zistenie polohy vozidla kým "spí", to znamená, že signály vysiela až vtedy, keď sa zrážkou aktivuje," dodala Ludviková.
Zobrazenia: 498 | Vložil užívateľ: Klárka_Ľudový_Parlament | Hodnotenie: 5.0/1
Zdieľať na stránke:
Len registrovaní užívatelia môžu pridávať komentáre.
[ Registrácia | Prihlásenie ]
Formulár prihlásenia

Vyhľadávanie

Kalendár
«  September 2012  »
NePoÚtStŠtPiaSo
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Archívne položky

Spriatelené stránky
  • Vytvoriť novú stránku
  • Priame prepojenie
  • Bezplatné online hry
  • Ukážkové video
  • Všetky HTML kódy
  • Odporúčané prehliadače

  • Vytvoril: Drascor® © 2024